fredag 24 april 2009

Ett kungarike för en kamra!

Litet överdrivet kanske, men jag greps av ett litet chockat glädjefnatt när jag kom hem ikväll efter en ledig stund på stan. Jag kom på att jag skulle titta hur pass snön smält bort runt om pärlrönnen, varunder jag i höstas planterade krokusar. Jag kastade ett öga ut genom bilrutan och herregud, sticker inte krokusarna upp! Sisådär en fem, sex centimeter - upp ur fjolårsgräset och några upp ur den smutsiga snön! *roligt*

Snön smälter med rasande fart och jag ångrar rätt mycket att jag inte gjorde en grej som jag fundrade på då G skulle åka - att ta en bild då och sedan en när han kommer hem, bara för att se förändringen. Bästisen och deras familj har en unik bildserie! Sedan Frasse var himla liten, har de fotat honom ute på gården. Han fyllde ju år i måndags och våren har förstås hunnit olika långt på bilderna. Och förutom det, har Frasse växt ett år mellan varje bild. :O)

Inspirerad av krokusarnas framfart, gick jag ut på balkongen och spanade mot bänken där jag grävde ned tulpanlökarna. På det hållet kunde jag inte se någonting och det kan väl hända att tulpanerna är senare än krokusarna.

Men så kul!

2 kommentarer:

en annan sa...

Tulpanløkarna jag fick av dig och som jag grævde ned i december har kommit upp 5 cm!! Jag var HELT sæker på att de skulle ha døttt, men så fel ja hade! Sen misstænker jag att någon enstaka blev nedtrampad igår nær vi hade grillfest, men men... førhoppningsvis tar de sig! :-)

Morskan sa...

:O) Ja, kanske årets tulpan går om intet, men löken därunder lever nog och mår och kommer igen nästa år. Men så kul att de kommer! Väntar ivrigt på mina egna tulpaner. :O)