tisdag 16 juni 2009

Lågprisalternativ?

Tyvärr inte. Borde på något vis synas på priset för konsument att det är så miljövänligt att åka tåg. Vi har tittat av och till på sistone på tågbiljetter - vi kände oss sugna att åka med barnen. Men tåget har hela tiden varit dyrare än flyget, med flera 100-lappar. Då skall förstås erkännas att jag enbart tittat på egen sovvagnskupé - jag har inte tänkt åka i liggvagn med två små barn. :O)

Men, i alla fall - väntar man bara nog länge, alltså till det nästan är dags att åka - då är tåget billigare. Så nu har jag bokat tåg hem från Stockholm i juli. Tyvärr kommer G inte att kunna åka med oss, hans Shanghai-resa förlängs från dag till dag i bortre änden. *muttra* I dagsläget verkar han komma hem omkring 10/7.

Men det blir jätteskoj i alla fall. Jag älskar att åka tåg, det är ett så påtagligt slags resande. Och jag tror barnen kommer att tycka att det är super!

Inga kommentarer: