måndag 23 januari 2017

Förändringar.

16 januari kom inbjudan till föräldramöte idag. Det stod om omorganisation i årskurs fyra, klassindelning, lokaler, bemanning och det kändes allvarligt. G var på mötet ikväll, medan jag tog Ruben på judo.

Så. Ekonomin styr. Fem klasser skall bli fyra och givetvis är det Rubens klass som splittras. De har delat klassen i fyra små kluttar och försökt sätta ihop barn som är mycket med varandra, så Ruben har bland andra två av de kompisar han gillar mest i sin grupp.

G höll mig uppdaterad via WhatsApp och mitt hjärta sjönk vartefter. Tidsplanen är oerhört tajt. Imorgon får klassen information av fröken. På fredag skall de träffa sin nya klass. På måndag om en vecka börjar Ruben  sin nya klass. Och på tisdag i nästa vecka är det föräldramöte i de nya klasserna.

G berättade medan Ruben åt kvällsmat. Ruben föll i snyftande gråt initialt. Klart han inte vill byta klass! Och varför måste just hans klass splittras? Sådana tankar hade Ruben såklart. En stund satt Ruben och jag sida vid sida med lika tårfyllda ögon.

Jag var tvungen att skärpa mig. Det kommer ju att gå bra. Vi måste intala oss det. Jag hoppas det, _så_ innerligt. Någonstans stod det att det skall bli täta uppföljningar.

En god sak som kommer ur det här, är att jag kommer att få slippa Rubens nuvarande fröken. Det är en historia som inte skall redogöras på internet, men det känns som en lättnad faktiskt.

1 kommentar:

Unknown sa...

Finns inte möjligheten att den lilla klutt som han ingår i blir flyttad hel?
Synd om barnen, undra på om det blir krångel