torsdag 14 juni 2012

En stilla undran.

Om maken i förbigående kommenterar till mig, att "-det är länge sedan du var korthårig." - tycker inte han då att jag borde klippa håret kortare?

Jag frågade ju förstås med en gång om G tyckte att jag är långhårig (vilket jag verkligen är). Han förnekade detta och menade att han minsann inte menade att jag behöver klippa mig.

Det här var några dagar sedan och kommentaren har gnagt litet stillsamt i bakhuvudet sedan dess. Förbaskat också att en sådan här kommentar från G kan påverka mig så. Som förra sommaren då G sade att vita jeans var för tanter (...) och jag därmed inte förmådde mig att köpa några fast jag tyckte det var så himla fräscht. Va? Jag är väl nog gammal att bestämma själv.

Orka.

Nåväl. Jag tycker själv att håret är väldans långt, så vi får väl se vad jag låter frissan göra i början av augusti. ;)

En och en halv arbetsdag kvar innan jag hasar mig ut i sommarledighet. Har ingen känsla av detta ännu. Kanske efter midsommar eller så. Igår var syrran här och solen sken varmt - idag är hon hemma med de sina och här är det kallt. Barnen har trätt in i sommarlovsmode - Ruben sov till tio idag. 8)

Vänta bara till jag blir ledig - då skall jag börja skriva igen. :)

2 kommentarer:

Birger sa...

som "tant" borde du ju kunna bestämma om jeansfärg själv, helt rätt...:)

Morskan sa...

Exakt. :D