tisdag 29 maj 2012

Tid. Ork.

Jag vill skriva. Så mycket.

Men jag nattsuddar svårt sedan två, tre veckor och är så trött att jag håller på att gå under. Fram till bortåt halv elva eller så, då jag piggnar till. X] Och så suddar jag en kväll till.
Så här kul har vi ibland på jobbet. :D Igår var det terminsavslut på vårt MVC-café.

Nu har jag flexat ut litet tidigare, för att man skall storstäda på mitt rum (l y c k a till). Jag skall äta sen lunch och sedan ta mig en snabbis in till stan. Efter detta hämta barn och få igång middagen och sedan hägrar en skön stund på Lyras breda rygg. :)
Som Ruben längtat efter denna utflykt! Sedan Norah var på sin har han längtat. :) De "stora" barnen, de som lämnar förskolan, får åka på världens koolaste utflykt. I Boden äter de lunch och leker i en stor lekpark med extraroliga prylar i. Säkert ingår det glass också! Jag <3 min lilla storkille!
När jag kommer hem måste jag hänga tvätt, duscha och äta och därefter vet jag hur trött jag kommer att vara. Fram till ungefär halv elva.

Slänger ut några bilder från telefonen i alla fall. :)
Fynden barnen gjorde på vårmarknaden på Furuparkskolan igårkväll. Norah har önskat sig IKEA's stora golden sedan i julas (det kan handla om två jular). Nu köpte hon den för 20 spänn! Igårkväll tvättade jag voffsingen i maskin och tumlade den inatt och imorse fick den väcka Norah. Och ja, den heter Smilla! Ruben fyndade en drake för en tia och den blev handdiskad och ren och fin imorse. :)

3 kommentarer:

Mamma sa...

Det var nog lycka för båda två...

Morskan sa...

Jo, de var nöjda, särskilt Norah. :) P g a att jag inte hade växel, gick Ruben tyvärr mist om en sådan batteridriven hamster för bara 20 kr och det blev han förstås besviken över. En stund.

Sedan gick det över. :)

Birger sa...

Men vilka häftiga djur, hunden ser ju galen ut, kan jag förstå att den heter "Smilla" Rubens drake ser ju ut att vara en snäll drake

Men sömnen....:(