måndag 7 maj 2012

Teori i stallet.


Det var teori ikväll för Norah. Det skulle badas häst! Ruben blev så entusiasmerad av detta, att han ville följa också. :)

Bon-Bon och Moa fick ställa upp på den blöta upplevelsen. Otroligt tålmodigt stod åtminstone Bon-Bon stilla all den tid det tog för fyra små tjejer att blöta ned honom, svampa honom med såpa, skölja av honom och slutligen skrapa av honom vattnet. Enda gången han lyfte litet på huvudet eller en fot, var när tjejerna antingen spolade för nära öronen eller kring baken.

Ett jätteroligt inslag måste jag säga!
Norah var jätteduktig och är förstås den som sköter sig bäst, gentemot både häst och kamrater och jag är inte alls partisk. ;) En av tjejerna är otroligt bossig och framfusig och skall göra allt först och bestämma vem som sedan skall göra. Jag retar mig något kopiöst på det barnet, eller egentligen på hennes föräldrar. Mamman brukar sitta någon annanstans, men igår avlöstes hon av pappan, som faktiskt var på sin dotter något, om att skärpa sig och släppa fram andra

Ruben hade kul han med. En lång stund balanserade han på vattenspiltans gräns ut mot stallgången, fram och tillbaka framför hästen och försökte så gott han kunde att få stiga ned i vattnet som samlades på golvet. Så gick vi en runda på storhästsidan och tittade på varenda häst som var på plats. Just när jag tog bilden, stod han faktiskt stilla och betraktade badandet.
Senare ikväll har jag själv roat mig högeligen med tre appar i telefonen. Så kul det är, jag känner mig löjligt glad över det man kan göra! :D Jag tog alltså en del bilder med telefonen och sedan använde jag en app "Photo Grid" till att montera några av bilderna på ett underlag. Det färdiga montaget körde jag sedan genom en annan app "Instagram". In med den nu färdiga bilden i Blogger-appen och så ut på bloggen. :) Bilden blir tyvärr inte klickbar, eftersom jag ännu inte investerat i snyggversionen av appen.

---> Bilden är klickbar ser jag nu efter publicering. Förklara den?

4 kommentarer:

Birger sa...

Snäll häst, rolig uppsyn....

Morskan sa...

Precis - snäll häst var ordet för kvällen!

en annan sa...

Klickbar men väldigt väldigt liten/lågupplöst? Men det kanske den var i orginal också med tanke på hur den skapades. :-)

Så kul med bra teorilektioner! :-)
Skönt att höra att Norah är en sån där duktig tjej! :-)

Morskan sa...

:) Ja, säkert ramlar det bort pixlar för varje app man kör bilden genom.