måndag 7 maj 2012

Det svänger.

Temperaturen svänger diskret upp och ned i min kropp, men jag känner direkt av den där ömma känslan i korsryggen då jag faktiskt har förhöjd temperatur. Det går ingen direkt nöd på mig, det kan jag inte påstå, utom att jag brottas med en  del funderingar kring vad det är som drabbat mig.

Under tiden jag funderar, delar jag med mig av en rad bilder på våra barn i full fart på gröna mattan. 8) Och förutom alla andra funderingar, så funderar jag en hel del på hur vi skall få de här två barnen att vilja börja dansa.


Senast jag tog upp det med Ruben, föreslog han att han kunde börja kanske när han är femton år. Nähä, sade jag, då är det för sent. Fast det är det ju förstås inte, men vilken potential de har nu, medan de är små och formbara.

Ruben har mera moves i sig, eller kanske han är mindre blyg. Norah har blivit ganska gänglig och blir litet självmedveten när hon skall till. :) Båda barnen har suverän balans i rent huvudstående och dagen då jag tog de här bilderna, lade Ruben på eget initiativ till handstående och det gav honom liksom en helt ny repertoar.
Nu skall jag bege mig och hämta upp barnen och sedan få fart på middagen. :)

4 kommentarer:

Birger sa...

Fantastiska barn....

Mamma sa...

Detta ser väldigt lovande ut och himla duktiga det blir nog inga soffpotatisar....

en annan sa...

Jösses vilka koola bilder! :-D Så häftigt!! Känns inte som om någon av våra pojkar kommer att bli sådär atletiska!

Hördu - är det inte ett fall av influensan du drabbats av?

Morskan sa...

Jag vet verkligen inte. Men inte känns det väl riktigt som influensa tycker jag. Som det är nu har jag bara litet kvardröjande astma och medföljande hosta, samt denna mystiska feber. 37,6 grader i skrivande stund. Och diskret värk i korsryggen.

Är man inte sjukare om man har influensa? Läkaren sjukskrev mig ju till 11/5 och sade att det går sega infektioner, men ingen av oss trodde att det skulle hålla på så länge. Jag går ju inte på jobbet imorrn i alla fall. :/