tisdag 1 maj 2012

Natt.

Sitter i min del av sängen och lyssnar på G som sover. För tredje natten hostar jag så att jag inte kan sova. Värst inatt. Har till slut varit tvungen att sätta mig upp för att dämpa hostan. Nu, efter att ha suttit i någon halvtimme, har jag slutat att hosta.

Det river ordentligt då jag hostar, hostan är ganska torr. Har inte alls ont i halsen, men är fortfarande hes. Har "passat bra" att vara vaken inatt, då båda barnen trafikerat vår säng. Båda har fått gå i retur, då jag legat och hostat så eländigt alldeles intill. :/

Vi gick förbi ett apotek idag - idioti sett i backspegeln. "-Inte hostar jag lika mycket inatt." Jo pyttsan. Jag red inte ikväll och nu börjar jag känna mig orolig att jag inte skall kunna rida westernlektionen imorgon [senare idag] heller.

Nu tänker jag lägga mig ned och se om jag hinner somna innan jag börjar hosta igen.


- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Vitmossevägen,Luleå,Sverige

5 kommentarer:

Birger sa...

Synd om dig, här finns hostmedicin ifall du behöver....

Morskan sa...

Vad har du? Det enda jag behöver är hostdämpande.

en annan sa...

Fick du sova?

Har du ridit idag?

*kram*

Morskan sa...

Japp, jag somnade därefter och hostade bara någon enstaka gång resten av natten. :]

Ridningen är kl.18 och jag överväger ännu. :(

Mamma sa...

Jag känner igen mig var glad att du har Göran hemma om det krisar , du måste vila mer kram. Ps gardinerna är färdiga jag hänger upp på tisdag Ds