torsdag 3 maj 2012

Oväder.

Jag upplever att SMHI utlovat oväder med start i någon gång idag. Vackertvader.se, som är min personliga väderrapportör, utlovar inget oväder idag. Deras prognoser är otroligt tillförlitliga, men ibland har de ju fel förstås.


Murriga ovädersmoln tornar upp sig och tydligen har ett litet störtregn lyckats passera mig obemärkt, för gatan är fuktig. Sedan jag tog bilden, kanske en halvtimme sedan, har murret smetat ut sig över himlen. Nåja, vi får väl se. Väder blir det i varje fall.

Och varför kan jag stå här och skriva då, mitt på dagen. Idag är åttonde dagen med sjukdom, så jag knatade till min doktor. Hon sjukskrev mig till och med nästa fredag, med ordination att behandla med pulmicort i minst två veckor samt röstvila. Hon skickade ut mig från sitt rum med ett "-Håll med, så blir det inte så mycket diskussion." Ja - åtminstone G skulle ju bli lättad. :D
Molnen böljar hit och dit väldigt snabbt - var tvungen att gå ut och ta ett par bilder till. :)

1 kommentar:

Birger sa...

Skönt att du blev sjukskriven, så du slipper vara hemma med dåligt samvete, och ett fint råd på vägen fick du också. Har du pulmicort?