lördag 29 december 2007

Frukt


Jag är angelägen om att barnen skall äta frukt dagligen, för vitaminer och fibrer och goda vanor för livet. Jag äter också frukt; bättre då jag arbetar för då tar jag min frukt vid för- och eftermiddagsfikat samt vid lunch. När jag är hemma med barnen, blir det tyvärr mera slumpartat om jag får i mig någon frukt.

På Madeira (det blir mycket sådant nu ett tag...;O)) åt vi förstås en rejäl dos frukt redan vid frukost. Den var sådär lyxigt uppskuren och i överdåd presenterad. Alltid röda och gröna vindruvor, vatten- och honungsmelon, Madeiras egna bananer förstås, gurkan låg bland frukten, apelsiner och grape uppskuren i stora bitar, kiwi, en del konserverad frukt och så en fruktröra som jag inte kunde identifiera. Den var rosa och smakade litet av vin, så jag misstänker att Madeiravin fanns med som smaksättare.

Nu är vi hemma igen och frukten ligger där på fatet och väntar på att bli uppäten. Verkar lämpligt med tanke på kilona som hoppade på mig på Madeira...*morr* ;O)

Inga kommentarer: