lördag 16 maj 2009

Så tokigt det kan bli.

Idag när pappan läste för barnen innan de skulle vila middag, kom en passage i Pixi-boken "Snurran räknar djur":
"-På vägen ser jag FEM sniglar.". Norah utropar:
"-Fem sniglar, som Selma är!". Mamman, som är kroniskt trött och inte alls helt skärpt, utropar:
"-Är Selma en snigel?!".

G kastar ett öga på mig, Norah svarar inte (tycker antagligen inte det är värt att svara på en så dum fråga) och så fattar jag, att Selma är FEM. År. Inte en snigel. XO)

Jag fnissade för mig själv resten av sagan. Ett förlåtande faktum, som delvis förklarar min förvirrade association, är att barnen har projekt och något av dem innebär att de gör "hus", ute, till olika djur. Detta omnämns ibland av fröknarna och jag har endast ett dimmigt begrepp om det som försiggår... :OD

Och igår hade vi bott tio år i vårt lilla hus!

Inga kommentarer: