torsdag 2 december 2010

Märkvärdigt.


Jag är så glad att vi valde att följa IDOL i år. :) För himmel vilka bra artister de vaskat fram! Jag vet inte om det är för att ovanligt många blivande idoler i år varit litet äldre - herregud, Geir var ju lika gammal som G och jag och var kvar till för bara tre, fyra veckor sedan. Jay och Olle är också "äldre", i alla fall över trettio (tror jag!!) och med åldern kommer nästan obevekligt erfarenhet som kanske gör en till en bättre sångare.

De är bara tre kvar nu i tävlingen - imorgon åker en av de tre ut (jag gissar på Minnah - allt annat är fel) och nästa fredag står finalen i Globen mellan Jay och Olle. Flera av idolerna kommer att låta höra av sig, det är bergsäkert. :)

I det här klippet gör i alla fall Jay en version av Madonnas "Like A Prayer" som är s å bra! Texten får för första gången för mig en betydelse och jag berörs också av vad texten kan betyda för just honom, utifrån de små glimtar av sig själv som han delat med sig av.

Inga kommentarer: