lördag 27 augusti 2011

Hemåt.

Jag är så förtjust i det som internet kan hjälpa mig med. Vilken luftig idé som än glider genom huvudet går att söka upp. Ni vet. :)

Men just nu är jag så tacksam (skrev ett inlägg inatt om tacksamhet på paddan, men lyckas inte publicera det, så tyvärr får det dyka upp efter G kommit hem) för att jag kan se hur det går för G på hans färd hemåt.

När jag vaknade hade jag nämligen tre mess från honom, där det sista meddelade att det var oväder (oklart var) som medförde att endast tre plan per timme på deras startbana släpptes iväg mot Europa. Ingen är förvånad vad? :/ Då han skrev var avgången cirka en timme försenad.

Sedan inga fler meddelanden. Mitt svarsmess är inte levererat ännu, vilket förstås betyder att han åtminstone är i luften.

Så tittade jag på Pu Dongs hemsida och där stod det på status att flighten var "scheduled" vilket inte säger mig något. Kände mig nedslagen en stund, till jag kom på att jag kunde kolla ankomsterna i Helsingfors. Där var det ordning och reda - där står det i skrivande stund att G's plan skall landa beräknat kl.15:49. Planet skulle ha landat kl.14:35 och han flyger vidare kl.16:50, så det finns ju rätt goda chanser att han hinner som planerat.

Tidsomställningarna är ju lustiga, så G landar samma klockslag i Sverige som han lyfter från Finland. Om allt klaffar, väntar vi honom här hemma framåt 20:30-tiden.
Norahs bild av när pappa kommer hem. Sol, flygplan, trappan ned och så pappa, märkligt nog med hatt. :)

Jag är så fruktansvärt shoppingabstinent, så jag tar med barnen ut på stan idag. Borde klippa gräset, men struntar i det till senare. Vi hinner få oss ett fika i alla fall. :) Sedan skall vi handla mat och lördagsgodis, innan vi inleder den sista stunden utan vår bästa G (för den här gången). :)

1 kommentar:

Birger sa...

Det verkar lite rörigt därborta, onekligen. Du får ju trösta dig med att det inte var från NY han skulle komma, där evakuerar dom ju lågt liggande delar av Manhattan och ställer in flyg allt vad dom hinner.... Tänk om han köpt en hatt...:)