tisdag 31 juli 2012

Små äventyrare.

Vi har haft en alldeles märkvärdigt aktiv dag idag. Det började med att jag oäten hasplade mig in till stan och fick håret fixat - numera kortare och ljusare. :) Efter detta tog jag steget som jag klurat på ett tag och fick gjort en inledande undersökning inför en eventuell ögonoperation, som på en gång och för alltid skulle befria mig från glasögon. Jag kände mig djärv och bokade även en tid med ögonläkaren som gör några kompletterande undersökningar samt bedömer dagens undersökningar och ger mig ett utlåtande om prognosen för mig.
Jag for hem efter detta och åt "frunch". G och barnen drog till Arons och när jag var klar, promenerade jag dit. Det har varit ljuvligt varmt trots molntäcke och regn sent i eftermiddag. Då bad och varmkorv var avklarat, åkte vi in till stan och gick på bio. :) Vi såg "Ice Age 4" och den var bra! Ekorren Scrat och hans hopplösa jakt på ekollon var som vanligt den stora behållningen! ;D
Vi hade tagit fram kyckling som stod hemma och tinade, men lät inte det hindra oss när alla restaurangerna på stan lockade. Detta var efter ett kort shoppingil och G var tillfälligt försvagad. I sin lättnad över att ha kommit ut ur butiken levande, tyckte han nog att det kändes lysande att äta ute. ;D

Vi ställde först in siktet på sushi. Barnen och jag promenerade, medan G tog bilen. Det blev besvärligt, då barnen och jag hittade andra restaurangmål och G var utan telefon. Det vara bara att knalla upp till där G satt och väntade och så styra om kosan. Då åkte vi alla bil, för det var då det kom en kort regnskur. Vi hamnade på Allstar, där vi ätit många gånger, men nu blev det premiär med barnen. :) Det var jättebra! Lekrummet i källaren, med hoppborg och bollhav i ett och diverse leksaker är toppen!
Vi kom hem strax efter åtta och styrde barnen mot sängen direkt. Medan vi varit på stan, bar Norah i omgångar på sovsäckar (vi var in på två sportbutiker) och skulle bestämt ha en. Vi nekade förstås, men väl hemma så skulle barnen sova i sovsäckar på golvet. :) Efter genomförda förhandlingar om hur och var, lade de sig i sina sängar i sovsäckarna.

G och jag känner våra barn rätt väl och det var och är en mycket varm kväll. Norah föll till föga då vi höll på att säga godnatt och hon insåg att det blev alldeles för varmt att ligga i en sovsäck. Ruben kämpade en stund till, med sin farfars fars (jag undrar om G verkligen har rätt där?!) sovsäck, innan han också kände att det blev för varmt. Nu sover barnen gott under sina lakan. :)
Försmak. :) Tog bilden i lördags, då The Wild Horse Show gick under en paus i westernridtävlingarna. Till häst en av mina westernridlärare (han som inte längre är just ridlärare), i ett fartfyllt barrel race. :)
Äventyren fortsätter! Imorgon blir det Vilda Västern på Western Farm. Det är utlovat sol och varmt och skönt i Boden och imorgon skall barnen få söka fram cowboyhattarna, hölster och vapen och sedan drar vi! :)

1 kommentar:

Birger sa...

Vilken dag! Ögonoperationen låterr ju på en gång både intressant och lite läskig. Skall utveckla det vid tillfälle. Barnen har ju roligt ser det ut som