tisdag 21 april 2015

Dag 7. Skit också.

Byggnationerna i källaren går framåt. Idag blev det dock litet besvärligt för oss. Idag har man satt igång att relinea (fodra) våra gamla avloppsrör. Överallt där det varit möjligt, har man bytt ut rören till nya, fina. Men där rören försvinner in under vårt befintliga golv nere i källaren ("korridoren" som G gärna kallar den) och ut mot gatan - det gräver man inte upp.
Så då klistrar/sprutar/belägger man de gamla rörens insida med plast och jag tyckte G sade att det blir lika tjockt skikt som om det varit ett riktigt rör. Maskineriet som står nere i det blivande badrummet, pyser stillsamt och väldigt diskret, i det att den håller tryck inne i rören medan den nya plasten härdar.
Allt det här har förstås inneburit att vi är utan toa. Och vatten. Eller vi har vatten, men vi får inte spola ned något i rören. Så barnen fick uppmuntrande påminnelser imorse att komma ihåg att kissa innan de lämnade skolan idag. För säkerhets skull (nöden har ingen lag) ringde jag Rubens fritidsfröken och bad henne att diskret påminna Ruben innan han gick hem. Till Norahs fröken skrev jag ett meddelande. Det funkade för Ruben, men Norah bommade att kissa fast fröken påmint henne cirka tio minuter innan hon slutade. Jag hade kunnat satsa fett med pengar på att det skulle ha gått precis tvärtom. :-D
Vi kom på en jättebra idé för kvällen. Vi konfererade med pappa och han har bjudit oss på middag, vatten, tandborstning och toabesök. Som extra bonus fick vi träffa katterna igen!

Nu tänkte jag helt enkelt gå och sova. Det är ingen större mening att sitta uppe och bli kissnödig, utan försöker spara det till imorgon bitti istället. :-D Det blir till att kissa på hink då, men om allt klaffat för processen i rören, så har vi i alla fall toa igen när vi kommer hem imorgon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Katterna och jag har det trevligt, katterna sover, när dom inte leker, jag gör pannkaka. I natt hade jag bägge två i sängen ett tag, vaknade med ont i axeln när jag steg upp