söndag 26 april 2015

Sedan sist.

Dag 6:
En snabb tur förbi några kakelställen samt Lakkapää, där vi tittade närmare på aggregatet...
... samt färger på lavarna.
Markduk lades ut i gamla tvättstugan.
Slangar har dragits där det senare skall dras in elkablar till allt som skall elektrifieras. Heh. För övrigt stod det litet stilla sedan dag 7 och halva dag 8, medan våra gamla rör fick ny fin insida, som jag skrev om tidigare.
Dag 9:
Strösslades fint makadam ovanpå markduken. Makadamen fungerar kapillärbrytande, så att det inte dras upp fukt mot golvet sedan.
Dag 10:
På fredagen hade jag en stund för mig själv hos frissan och såg i "Sköna Hem" en vägg med skjutdörrar och mängder av Elfahyllor bakom. Precis som jag ser framför mig vår blivande garderobsvägg i tvättstugan. Minus alla klockorna. :-)
Hittade också mig själv ganska klockrent kan jag tycka, där man beskriver olika stjärnteckens inredningsstilar. Känner kanske igen G också, åtminstone de stora dragen. Också ur "Sköna Hem".
Här blir den nya väggen, mellan mitt rum och tvättstugan. Ganska mitt mellan fönstren. Det blir förresten nya fönster i de här (snart) tre rummen. Så fint!
Arbetsorder/-fördelning. Vem behöver papper? :-D
Någon vabbade och vikarien kom med den s t o r a bilen för att släppa ned frigolitbetongen i vår källare. 8-D
Så här ser frigolitbetongen ut. Det knastrar när man går på det! Det här isolerar bra och utgör den nedersta delen av det nya golvet.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vilken dokumentation, allt finns i bild inte så lätt att bygga om, men redan nu en stor skillnad.
Tänk så fint det kommer att bli!