fredag 3 februari 2012

Kallt.

Så här när det är riktigt kallt passade jag på att hitta på en utflykt för barnen och mig själv. X) Vi hade ett mål och jag byggde på det litet, utan att direkt reflektera över temperaturen.

Sålunda satt jag i lugn och ro kvar ett tag på jobbet idag och fick undan en del administrativt arbete. Sedan drog jag på mig mina lager med kläder och promenerade först till Ruben. Han och jag knatade till Norah, som var ute och lekte. Vi tre gick sedan till busshållplatsen och hade tur med tidtabellen och en buss kom efter några minuter.

Barnen var hittills helt nöjda med utflykten. :) Väl i stan gjorde vi ett kort stopp innan vi ramlade in på Friends by BO's och hade tur och fick bord med en gång. :) Ruben beställde såklart prinsesstårta, Norah tog något som visade sig vara vaniljkräm i botten, på det sockerkaka och överst jordgubbsmousse och jag tog något som kallades för Lambada, vilket var godare än namnet förtäljer.

Efter fika och toabestyr dressade vi på oss alla lagren och gick ut igen. Två udda snökonstverk som inbjöd till klättring klättrades vederbörligt på, dock inte av mig. Vid det här laget hade vi stämt träff med G och så drog vi hela bunten till Storheden. Barnen och jag hoppade av och gick in på Toys'R'Us medan G åkte och handlade mat.

På leksaksaffären skulle vi införskaffa en present som Norah skall ta med på kalas imorgon hos en av flickorna i klassen och det gick ganska fort att hitta något som Norah ville ge bort. Sedan förlustade vi oss på vanligt sätt med att vandra hit och dit och kolla på allt som finns där. :D

Sedan for vi hem och åt med pappa som väntade på oss. Barnen var rätt trötta, men fick se en film i alla fall. Imorgon skall jag arbeta ett kort pass på jouren och slutar vid sen lunchtid. Ikväll ordnade jag litet fräckt så att Ruben kommer att få vara hos sin bästis medan Norah är på kalas och voilà - G och jag får en stund för oss själva mitt på dagen imorgon. :)

Det är utlovat lika sträng kyla imorgon, men en lunch på stan skall vi nog kunna greja. :)

Bilderna här kommer ur min gamla telefon och jag tog dem i april för snart ett år sedan. Vi var på ön och skulle in till stan har jag för mig, tror det var vardag och vi skulle till jobbet medan barnen var kvar på ön. Då jag steg ut på bron stod detta makalösa fenomen framför mina ögon. Jag minns inte att det var särskilt kallt, men där stod i alla fall solen just ovan trädtopparna och en otroligt vacker halo syntes på ömse sidor. :)

Det var superläckert och jag minns inte längre varför jag använde telefonen, men den enda tänkbara förklaringen är att ordinarie kamera låg kvar i stan. Jag fotade och jag minns att jag hade den där känslan av att "-det här kommer inte att synas på fotot", men det gjorde det! :)

3 kommentarer:

Birger sa...

jättefina bilder (har sagt detr förr...)

Morskan sa...

Ja, lyckat för att vara med den mobilkameran. Tack!

en annan sa...

Koolt med halo, har du testat att klistra ihop dem? Är det panoramaläge? :-)