måndag 20 februari 2012

Lingonveckan.

Tänk så fanatiskt trög jag är. Och rätt ofta så också. X) Otroligt kvick till förändring ibland, men lika ofta trög som kall sirap.

Sålunda sade min syrra till mig för minst tio år sedan att Libresse var bättre än Always som jag då använde. Eller rättare, så sade hon nog att i alla fall hon trivdes bättre med Libresse. Att de var torrare (okay, jag vet - det här ämnet berör strikt oss kvinnor) och därmed behagligare att använda.

Trögsyrran (alltså jag) fortsatte att använda Always i en oherrans massa år. Till någon gång sent i höstas. Då plötsligt, då bytte jag.

Jahapp. Klart syrran hade rätt. Libresse tros- och mensskydd är bättre. Sitter bättre och är klart mer komfortabla. Lillsyrran har alltid rätt. Borde verkligen ta till mig det vid det här laget. ;)

Så tror jag att jag skall skaffa mig en menskopp. Barndomskamraten har en och trivs bra med den. Sista två utrikesresorna vi gjort, har jag givetvis haft mens, men förskjutit den med hjälp av läkemedlet Primolut-Nor. Det fungerade bra vad gäller att förskjuta mensen, men katastrofalt på mitt humörläge (har provat och tål inte ens de mildaste minipillren), så jag skall inte förskjuta mensen något mera, utan krockar mensen fler gånger med resor eller bad, så blir det menskopp. Då kan jag bada även om jag skulle ha mens.
Hur vet jag då att det är minst tio år sedan syrran sade det där till mig? Jag minns rätt så kristallklart hur syrran och jag stod inne på hennes toa i Sydney (dörren bakom min högra axel) då hon upplyste mig om vilket märke som var bäst. :)

Tilläggas bör att jag faktiskt provat Apotekets mensskydd innan Libresse samt även Renée Voltaires mensskydd. Dessa båda är inget för mig.

2 kommentarer:

en annan sa...

Allzoo... inte för att jag inte tycker om att spegla mig i glansen av att få sådan fantastisk cred.
Men, men, men, du kommer inte ihåg att lillasyrran förmodligen är den enda nu levande varelse som importerat Apotekets bindor till Australien??? :-D

Jag har inte använt annat så länge jag kan minnas, förutom vid något fåtal tillfällen när jag inte haft med, eller glömt och sprungit ut och köpt "första bästa" i butik.

Så jag kan inte riktigt hålla med om det där, men är glad att du hittat en sort som är bäst för dig! ;-)

*kram*

Unknown sa...

Kolla även in, menskopp.se