fredag 10 februari 2012

Fyra år.

Helt rätt på något vis, har jag aldrig känt mig så snygg som på bröllopsdagen. ;) Jag var grymt nöjd med make up och hår, allt designat av Mió på Sax & Maskin. Den dagen kommer aldrig att komma, att jag är nöjd med min kropp, men jag vägde i alla fall litet drygt sju kilo mindre än jag gör idag. :)
Så skönt det ändå var, när allt var över. :)

Nygifta, i kyrkan där G's föräldrar gift sig, där vi båda är döpta och där vi döpt båda våra barn. Vi ville måla upp den linjen. <3
Ruben var litet förkyld och bara en liten knodd. Så skönt och roligt det var att få dela den där dagen med alla våra nära och kära! :)


Idag firar vi alltså vår fjärde bröllopsdag. Rätt så oviktigt jämfört med alla åren som passerade fram till bröllopsdagen. ;) Men i alla fall - det var jättekul att få ställa till med kalaset och att gifta sig betydde mycket för oss, på flera plan.

Jag hade lyckats ordna en ledig dag till mig själv (kompensation för helgarbetet härförleden) idag, men lyckades också helt utan egen förskyllan dra på mig ett ryggskott igårkväll. Det smög sig liksom bara på, utan att jag märkt att något hänt med ryggen.

Jag tog en värktablett tidigt imorse, men det tog ända fram till lunchtid innan smärtorna lättade något. Och då blev det väldigt mycket bättre, så det skall nog gå bra att gå ut och äta ikväll. :) G har bokat bord på Bistro Norrland, som är helt oprovad av undertecknad.

Vet ni förresten varför vi gifte oss den tionde februari? Då vi på sensommaren bestämt att vi skulle gifta oss, bläddrade jag snabbt i almanackan till jag hittade ett tionde som inföll på en helg. Datumet tionde betyder en del för oss. Vi har förlovat oss (två gånger märk väl) den tionde och Ruben döptes den tionde. Februari var rimligt långt borta för att hinna sno ihop ett bröllop och jag var nog ganska klar över att jag ville ha ett vinterbröllop, eftersom det är bästa årstiden! :)

5 kommentarer:

en annan sa...

Hipp hipp! Hurra för er! :-)
*kramar* --> till världens snyggaste brudpar!

OFATTBART läcker frilla och makeup som är skandalöst vacker! :-)

Birger sa...

håller med syrran.... Tjusigt brudpar och ett vackert och fint bröllopp

Mamma sa...

jag håller med de övriga kram


Elisabeth + Göran= sant

Mamma sa...

jag håller med de övriga kram


Elisabeth + Göran= sant

Morskan sa...

Tack bästa familjen! Nu skall jag gå och krypa ned bredvid G, som jag misstänker redan har knoppat in. ;)

Natta!