tisdag 10 januari 2012

Love actually.

Idag är det tjugåtvå år sedan som G och jag började vandra på vår väg genom livet, sida vid sida. <3

Allt vi varit med om har fört oss precis hit. Min syster filosoferade kring detta för bara en tid sedan och det är förstås sant. Och härifrån fortsätter vi framåt. :)

Vi firar stillsamt ikväll med ett par goda ostar, en sorts kex och ett fint vin som vi (eller var det jag? ;)) fick i present av svågern och svägerskan i julas. Detta inmundigas framför tv:n och där rullar "Sveriges Mästerkock".

Jag säger bara - för något år sedan hade jag antagligen överdoserat med heminredningsprogram, för sedan dess orkar jag inte titta på dem. Men det här programmet - så himla kul det är att se! Jag är i vardagslag vid den här tiden i livet rätt ointresserad av matlagning för egen del - vardagsmaten tillagas alltid under svår tidsnöd och det är så långt ifrån roligt jag kan komma (Linas Matkasse är en lättnad här dock).

Men att se de här människorna laga mat på fri hand och sedan njuta (jag alltså!) av juryns avsmakningar och efterföljande omdömen, det är jättetrevligt. :)

Jag hade verkligen velat lägga ut en fin bild på G och mig tillsammans, men det är bara att konstatera att bilderna där jag är med eller på mig är försvinnande få - det är jag som fotar. :) Vi måste bli bättre på att be andra ta bilder på oss. :)

Rubriken på inlägget är en kärleksfull flirt med en film som vi båda gillar mycket - jag älskar den. Se den!
 

Sista frukosten i Harlem i våras. :)
Brändöskär i början av augusti -11.

2 kommentarer:

Birger sa...

Men tänka sig....

en annan sa...

Fantastiskt! :-) Gratulerar! :-)