söndag 22 januari 2012

Ny musik.

Hakar direkt på föregående inlägg, då det i filmen spelades en låt som lät bra i mina öron och se - där uppenbarade sig en ny artist för mina relativt oexponerade öron. Tittade i eftertexterna och fann där namnet Brad Paisley, som uppenbarligen gör oh-så-skön countrymusik. :) Jag tror han är jättestor i hemlandet, då jag direkt på Youtube ser att han spelat för presidenten i Vita Huset. :)

Men för mig är han ny. Genren countrymusik är relativt ny för mig, har aldrig lyssnat aktivt, men nu är jag så såld på allt som kommer med country and western, att musiken bara glider rakt in i mitt törstande hjärta. ;)

Sålunda lyssnade jag på en massa låtar av honom igår och blev förstås nyfiken på en låt som hette "Eastwood". Ah, så läckert! Mannen har lockat in en gigant i sin studio och fått honom att vissla till en instrumental westernlåt. *yeehaw*

Lyssna på låten här nedan och lyssna särskilt noga i inledning och avslut! :D *yay*

2 kommentarer:

Birger sa...

Du verkar såld...

Morskan sa...

Yep. ;)

Men visst var det koolt med Clintan? :)