onsdag 25 januari 2012

Nya smaker.

Inga av dessa produkter är nya - de är bara nya i vår kosthållning. I helgen drack vi så för första gången (och den har jag inte sett förut, men det står inte att den är ny) den sensationellt goda apelsinlimejuicen från Tropicana. Lime är liksom inte fel någonstans, utan den lyfter allt den smaksätter till nya höjder och det gällde även denna juice. Aldrig fel heller att den lockade fram minnen av ett varmt och soligt Thailand. :)
Bravos äppeljuice med fruktkött har vi druckit ganska länge, men den förtjänar att nämnas då den är jättegod. Det måste vara fruktköttet som gör det, för de där klara äppeljuicerna/-dryckerna som hittills funnits, har jag aldrig gillat. Den här juicen är verkligen som att dricka äpplen. :)
Jag fnyser alltid snorkigt åt no name-produkter (jag vet, jag är en snobb på det sättet X)) och går förmdligen därmed miste om en del pärlor. Som detta äppelmos eller riktigare som produkten kallas - äppelsås, som syrran i förbigående nämnde för länge sedan att det innehåller mycket mera äpple än de "vanliga" märkesäppelmosen. I julas kollade jag äntligen själv och Euroshoppers äppelsås innehåller hela 92 % äpple! Märkesvarianterna landar omkring 70 % äpple. Så nu står en burk äppelsås i vår kyl också. :)

3 kommentarer:

Birger sa...

Vänjer om smaklökarna, ser jag. Det är aldrig fel...

Morskan sa...

Äh, vaddå? Nog brukar väl jag vilja smaka nya saker? Eller? Eller brukar jag inte det?

en annan sa...

Jag tycker jämt ni har nya juicer hemma! :-D Så jo nog brukar du vilja prova nytt! :-D

Vi chockerade oss och kom hem med en äppeljuice "with a twist of hallon" nu när vi handlade mat. Tobias överraskar. :-)