söndag 12 januari 2014

Drömmar.

Ibland när Norah är litet orolig då hon skall sova, ofta för att vi kanske sett något spännande litet för nära läggdags, så ber hon mig säga åt henne vad hon skall drömma om (för att inte råka drömma mardrömmar).

Ikväll sade jag åt henne att drömma om "glasstenarna" som fanns på stranden på Rhodos och om havet och solen. Tror jag skall sikta in mig på det jag med ikväll.


På vår strand fanns det rikligt med "sea glass" - glas som blivit kastat till sjöss och sedan slipats alldeles lent av vågor, grus och sand.

Sista morgonen. Vi lämnade arrangemanget till städpersonalen.
Sista soluppgången. Soluppgångarna var sagolika. Jag älskar Medelhavet. Värmen i början av september var helt underbar.

1 kommentar:

Unknown sa...

Sämre saker kan man drömma om, det är då säkert.
Sol, värme och ett varmt Medelhav
Natti, kram