lördag 25 januari 2014

Statusrapport.

G är förkyld för femte dagen. Extremt segdraget för att vara honom.

Barnen är friska. [ta i trä ta i trä ta i trä]

Jag är pyttelitet risig, men kämpar emot. Det är därför jag redan ligger i sängen. G sade godnatt för max en minut sedan och sover redan.

Vi har fått virus i åtminstone två av våra datorer. Tv-datorn och den lilla racern i köket har åkt dit. G har grejat med det sedan vi bestämde att det är något galet med maskinerna, men har inte lyckats.

Min telefon har fått något knas för sig. Depp, depp, depp... Den stänger av sig bara så där och passar på att tömma batteriet samtidigt. Bläääh...

Men jag har i alla fall förberett för barnens frukost.

Natta!
Så kallade "helgflingor". Flingor som barnen bara får ibland, på helgen eller på lov.
Uh-oh... En seriös spricka i den jättestora glasskivan bakom spis och fläkt. INTE kul.

2 kommentarer:

teapot sa...

Åh mys! Semesterflingor! :-)

Vad står på med vägguttaget?

Så otroligt trist med datavirus! Dags att ta ett snack med ungarna om det där snart tror jag... hmm. Vi har (ta i trä) klarat oss från både förkylningar och andra virus (även om David har både nyst på dagen och hostat på natten, men vi lever vidare på hoppet!).

Krya på dig, er!

Unknown sa...

Anna, inget fel på vägguttaget däremot på glasskivan bakom, en spricka, ringde för att få mitt frågetecken uträtat

Det var ett välsorterat flingbord
kram och tack för omsorgen igår