torsdag 9 januari 2014

"...fler oskyldiga människor till mammutar?".

Efter den meningen ovan var jag tvungen att sluta läsa för barnen tidigare ikväll. Båda barnen hajade nämligen till, då jag påstod att Medusa förvandlade oskyldiga stackars människor till mammutar medan jag läste ur Percy Jackson för dem (för det vet ju alla att Medusa sysslade med att förstena folk).

Höll på att skratta mig fördärvad då jag skulle återge det för G senare. Så trött blir man i alla fall efter blott tre solida timmar sömn, att man kan somna medan man sitter och läser för sina barn. Det är en speciell upplevelse - hjärnan tar över och hittar på saker! :D

Jag kunde absolut inte somna igårkväll. Ett seriöst vänt dygn ihop med litet anspänning inför att återgå till arbetet efter den långa julledigheten saboterade effektivt alla försök att somna. Jag låg och inväntade sömnen alltmedan jag lyssnade till nya nyanser i G's snarkningar. Jag vände mig. Vände mig igen. Jag plockade upp telefonen och läste en lång intressant amerikansk artikel om den goda manligheten (jätteintressant!). Jag spelade spel. Jag sökte ord. Jag blev inte trött.

Strax före tre skrev jag några förtvivlade ord till min syster om att jag inte kunde sova. Sedan somnade jag nog.

Ikväll är jag trött igen. Skall nog gå bra att somna nu. ;)
Igår fick Norah en vit nalle som ovanligt nog G lovat henne i ett svagt ögonblick. Det var för en månad sedan han lovade och Norah har tålmodigt påmint oss då och då om detta löfte. Nallen fanns i lanthandeln på Hägnan och vår flicka var lycklig då hon fick den! Nallen är en flicka och heter Muffin och enligt Norah luktar den "kakor och godis!". <3

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin nalle och att mottagaren blev glad, det förstår jag.
Himla kul hur den fungerar, hjärnan, när den börjar koppla ner. Att det blev mammutar, hur kom det sig, kan man ju undra?
Nu har du ju varit med om första dagen, får ju hoppas att sömnen kommer inatt, annars måste du ju emigrera till Ökx över helgen och sova ut, försök att vila ut så du inte blir nedgången.
Det är ju skillnad med mig, jag tar ju igen sömnen i andra ändan av natten
Kram och vila

Mamma sa...

Men vilken lycka för Norah äntligen
som hon har längtat.Vill se en Norah på bild med nallen. Kramaaaaar. :)

teapot sa...

Ha ha :-D Jag undrar också över hur det kunde komma ut mammutar istället för stenar...?! :-D

Hur det är, tokigt, här i huset har vi båda gjort oss skyldiga till liknande fadäser. Men inte så att pojkarna har märkt det, förutom när S faktiskt somnade mitt i sagan.

Jag hoppas också på att sömnkontot jämnar ut sig nu när jobbet kommit igång, jag sover ju ikapp ibland när jag lägger mig med Ellinor - kan inte du låna en bebis och "stödsova" ikapp lite du också?!
Kram!