söndag 14 december 2014

Första jämna.

Minecraft från i eftermiddags. Men kolla vem som sitter på Skype uppe i högra hörnet!
Ja... För tio år sedan befann jag mig i eller i närheten av en förlossningssäng på sjukhuset, kanske satt jag i badet. Allt gick bättre än jag kunnat vänta mig (mogen förstföderska, överburen - tre faktorer som alla ökar riskerna för komplikationer under graviditet och förlossning) och omkring sju på morgonen föddes så Norah!
"Buh bye!"
Jag har redan grattat henne genom tunga sömnridåer, då jag sade godnatt strax efter midnatt. Vi har haft G's faster och farbror på middag och hade en jättetrevlig kväll. Barnen hänger ju med alldeles för bra in i sena kvällar nuförtiden, så de har puttrat på med oss och ibland litet vid sidan av.

Innan Norah lade sig, bad jag henne skriva ned hur hon ville att hennes dag skulle se ut imorgon. Vi får en jätteskön dag, tillsammans hela familjen. <3
Nu får Norah kalla en av G's gamla datorer för sin. Hon har haft den rätt länge redan, men den har officiellt varit G's. Och så uppgraderar vi hennes telefon, från morfarns SII:a till G's avlagda SIII:a. Till jul kommer nog Ruben att få SII:an, utan SIM.
Födelsedagsagendan.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ja då fick vi vårt första barnbarn vi som nästan gett upp. Det kan man säga är livets efterrätt först och bäst. Men så kom resten av skaran (5) som ur en pälsärm och ängslan att bli utan är helt försvunnen. Kraaaaaam.

Unknown sa...

Förutsättningarna för en lyckad födelsedag ser ju ut att finnas, frukostpresent och sedan program hela dagen, avslutning med Takeaway-sushi med pesentutdelning efteråt. Inte illa, krama henne och dig själv också