måndag 22 december 2014

Mamma fyller jämt!

Norah sov r i k t i g t gott natten till idag. :-D
Syrran bokade, S bildbehandlade, G printade.
Sedan vek jag.
Här syns en bit av vårt pepparkakshus som mormorn stickat (!) åt oss. <3

Fjärde advent och årets kortaste dag - just i år en alldeles märkvärdig dag då bästa mamman i världen och tillika bästa mormorn fyller jämt. Vi har puttrat på i några dagar och fått litet gjort. Inte de storverk jag drömmer om - jag orkar bara inte.

Så då skalar jag ned och försöker känna mig nöjd där. Jag är i alla fall jätteglad att ha fått ha mamma här i några dagar och ser fram emot fler dagar senare, då också syrran och alla barnen kommer!

Idag drog vi ihop våra närmaste (i alla fall de inom rimligt avstånd - syrran såg vi på Skype en stund) och fikade gott med mamma. Det kändes fantastiskt att få ge henne en resa till London och som bonus för oss själva, så får syrran och jag följa med. :-) Som grädde på moset drar vi på konsert medan vi är där - vi skall få se och lyssna på Pentatonix! Hur koolt är inte det!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det var ju ett litet trevligt fika alldeles lagom och sedan presenten, den blev ju uppskattad, Pentatonix, dom är ju bara så bra
kram