tisdag 27 januari 2015

Litet småläskigt är det allt.

Men helt naturligt. Alla våra textilier dammar, våra husdjur dammar och hjälper dessutom effektivt till att föra omkring dammet. Jag hittade en äkta kattleksak under soffan och tre, jag upprepar - tre - lurviga julpyntshjärtan som mer eller mindre blivit kattleksaker. Sixten älskar dem och har tydligen lyckats sno åtminstone tre.
Jag hittade några speldetaljer (från analoga spel som Master Mind), två godisar, några popcorn, några bitar salta pinnar. Den där gula pricken mitt i bild är en ostboll. :-D Soffan är besvärligt nog så låg att vare sig dammsugaren eller Roomban går in under. Så då har vi använt den superfiffiga dammvippan från Clas Ohlson till att kara fram dammet från under soffan. Det här dammet har haft minst två, tre månader på sig att samla ihop sig.
Enkelt värd varenda en av de 49 spänn som den kostar. Av mitt favoritmärke Smart, när det kommer till städgrejor.
Städilet innehöll också det populära och likaledes lätt chockerande och fascinerande inslaget då man lyfter alla soffkuddar och -dynor och dammsuger under dem. Jag passar på att möblera om dynor och vända på kuddar så att vi inte skall sitta och plåga dynorna på samma ställe hela tiden.

Jag avslutade med att vaska golvet förstås och allt detta för att få lägga ut nya mattan. Får återkomma med bilder på detta då jag bestämt mig för om jag är nöjd med storleken på den vi köpt. Fick idag SMS om att taklampan vi beställt till vardagsrummet kommit, så nu vill jag förstås hämta den också.
Hade ett kort ögonblick av flow idag på jobbet. Jag hade några minuter över, kände mig inte stressad och lade mig för första gången någonsin i soffan på jobbet. Kändes väldigt bra och jag hann dra ett lugnt och nöjt andetag.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är bara katterna som ryms under soffan, himla kul, sno julgransprydnader och så in under soffan och leka. Roliga djur domdäringa
Vilken skön tjänstesoffa du har på rummet, där måste det ju vara skönt att varva ner
Kram, natti