fredag 30 januari 2015

Boende - check!

Satte mig litet bävande vid datorn nu ikväll. Tog hjälp av G med att sätta ut några kartpluppar i London. Välja datum, antal personer, pris- och geografiskt läge.

Ansvarsfullt.
På något vis blev det ganska enkelt ändå. :-) Det var få lägenheter som var direkt tillgängliga. De flesta var man tvungen att ställa en förfrågan till. Den lägenhet jag nu bokat ser genomtrevlig ut och har alla faciliteter. Den har få omdömen, bara fem, på Tripadvisor, men de som recenserat ger lägenheten och hyresvärden toppbetyg. Vi hade satt ett ganska strängt tak på maxpriset per natt i utsökningen och den här kommer att kosta oss blygsamma 600 kronor per person och natt. Mycket okej enligt mitt förmenande. :-) Lägenheten ligger relativt nära konsertlokalen och de båda är väster om London, liksom flygplatsen.
Hyresvärden har ett dygn på sig att godkänna vår bokning, så vi lär väl få besked under morgondagen.

Allt kring resan är i sådana fall klart nu. Mamma och jag har våra biljetter till syrran klara. Biljetterna till London är klara. Konsertbiljetterna är klara. Och nu kanske även boendet. Yay!

---> Bilderna lånade från Tripadvisor. Kolla länken i texten för fler bilder.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ser fint ut! Har själv precis börjat frossa i airbnb....

Unknown sa...

Ser ju himla trevlig ut, lägenheten menar jag, får ju bara hoppas att den är central också. Det blir nog ändå mycket fotarbete i alla affärer, tänk finns inte en chans att se alla :)
Men konseren var väl huvudorsaken...:)

Morskan sa...

Jo, precis. Just därför har jag sökt boende relativt nära konsertlokalen. Så lägenhet, konsert och flygplats ligger alla väster om London.

Ordning och reda.

teapot sa...

Men gu så himla fint syrran! Ligger jättebra till också (bra med kommunikationer och bra område)!! :-) Så kul! Då får jag se en annan del av London också. :-)