onsdag 22 juli 2015

Om igår.

Tipsrundor är populära här på ön. Den här handlade uteslutande om jubilaren. 
Igår flexade jag ut någon timme efter lunch, eftersom vi skulle ut på ön på kalas. Svägerskan har fyllt 40 och bjöd släkten här på ön på kalas. Som syns på bilderna hade vi det jättetrevligt och det bjöds på den busigaste fiskdamm jag varit med om! Vädret hade kunnat vara bättre, men tältet fungerade perfekt. Kom en liten regnskur och med jackan på hela kvällen, så frös jag intet en gnutta.
Men jag vann!
Vi avrundade litet för sent och for hem. Barnen hade vi skickat hem litet tidigare med farmor och farfar. Nästan hemma, vid grannhuset, så G något som hoppade över vägen. Rörelsemönstret liknade katt mycket mera än hare enligt G. Jag såg inget, men när vi parkerat fyrhjulingen gick vi tillbaka till grannhuset och jag började ropa litet på Sixten.

Mmmmumsigt!
Då jag ropat några gånger svarade en katt. Vi hade sett Radar inne, så vi förstod ju att det var Sixten. Jag fortsatte att locka och kissemannen kom gående rakt till mig! <3 Jag väntade till han var hos mig, smekte honom litet och skopade upp honom utan dramatik.

Jag var dock beredd och höll honom i ett ordentlig tag i nackskinnet och om kroppen. Sixten har ju aldrig varit förtjust i att bli buren och nu bar jag honom på ett väldigt bestämt sätt. Han slingrade sig litet och råkade rispa mig i ansiktet samtidigt.
Det var väl här fiskdammen började urarta... ;-D
G fick ta över och så gick vi hem. Sixten har varit helt kool genom det hela. Han jamar och längtar ut litet tror jag, men han kommer ju inte att få gå ut lös något mera i år. Sixten och brorsan var helt sams direkt, ingen missunsamhet där inte. Sixten har hunnit magra litet - alla ryggkotor och höftbenen känns enkelt under pälsen jämfört med Radar, även om de inte syns. Han ser annars helt frisk ut.

Farbror J fick också napp - det var hustrun som fastnade! :-)
Plus en idag. Vi har fått låna Tuva och siktar på att det skall bli en natt till.
Katterna lade sig här så fort sängen var bäddad. När jag stängde om flickorna, flyttade sig Radar till Rubens säng. Där har jag också stängt nu och katterna får hålla sig i vårt rum. G har varit med barnen idag, en båttur och ett dopp (!) har de hunnit med. Plus en massa studsande. G är så bra på att säga ja till barnen, så jag tror en bra dag rullar upp sig imorgon med för dem. Själv skall jag vara på jobbet, efter en längre natt den här gången.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det ser ju ut att ha varit en fest med full fart, Ruben klättrar som en apa och modern ser ut att dra upp storgäddan, bäst var ju avslutningen med Sixten som kom hem, stackarn var nog glad att bli infångad och komma in i värmen och till maten