torsdag 2 juli 2015

Undrar.

Undrar när jag skall hinna skriva något i mina inlägg? Vill så gärna få ut bilderna, det är så tråkigt att lägga ut dem senare. För en liten stund sedan hörde jag vår unge gäst börja prata i sömn. Tänkte att då är det hög tid att ta upp honom för ett extra toabesök. Mötte Tobias i dörren och tänkte att han kissat ned sig då, men nä. Så skönt. Den här gången var han dock inte riktigt med på noterna och ville inte följa på toa utan gick mot vardagsrummet. Där vände han i alla fall och kom raka spåret till toan.
Norah flirtade hårt och fick som hon ville, så hon sover i vår säng redan. Norah var förresten på en värstingröntgen imorse, på Folktandvården inne i stan. Hennes permanenta hörntänder uppe sitter så högt uppe i käken (har alltså inte tittat fram överhuvudtaget ännu), att tandläkaren ville få en bra bild över hur läget ser ut. Så Norah fick montera in sig i stående i en maskin som sedan snurrade något drygt varv runt huvudet på henne och sedan fick vi se bilden också. Alla anlagen finns där och personen som röntgat henne, uttryckte sig tryggt om att Norah kommer att få alla sina tänder, att de kommer att komma ned som de skall. Vi får verkligen hoppas på det!

Vi stötte på en trollkarl inne i Smedjan och pojkarna blev svårt fascinerade av hur han fick ringarna att vara isär och ihop om vartannat, utan att man kunde se hur det gick till!
Termometern visade omkring 22 grader, men solen skymdes av tunna moln och så blåste det onödigt mycket. Full rulle dock med beach volley och boule i bakgrunden.
Alltså #södrastrand. Jag gillar vad Luleå gör för sina medborgare!
En trickcykelbana...
... går jättebra att springa i också!

Mormorn gruvade sig för hur barnen skulle ta sig tillbaka från den där delen av bryggan. Så då demonstrerade vi hur det skulle gå till.
Flera gånger. Själv stod hon på kajkanten därborta i säkerhet. :-D
Sedan föreslog mormorn att vi skulle äta på Max. Ingen sade nej till det!

3 kommentarer:

en annan sa...

Gör som jag, sprutta ut bilderna och skriv något OM tid och lust finns sedan. :-)
Jag är så glad så glad att du delar med dig! Är så fint att se att Tobias är rörlig tillsammans med storkusinerna!

*kramar*
/ syrran

Morskan sa...

Jo, jag tänkte precis det, att du skulle få se att Tobias spruttar omkring i full galopp! <3

Unknown sa...

Det ser ju ut att vara ett bra team, nu skall jag gå och göra mig klar för transporten