torsdag 23 oktober 2008

Å herregud.

Bara finnarna kan göra en sådan här chokladbit. Köpte den i söndags, när Bästisen och jag fick en heldag på IKEA i Happis. G och jag har delat på den nyss, till varsin tekopp. Å, den var supergod. God mjölkchoklad men framförallt god, god smak på lakritsfyllningen. För dem som inte gillar lakrits, måste den väl te sig som en styggelse. Men för oss andra... Mmm! :O) Lakrits, salt, söt - kan verkligen smaka olika och även om det faktiskt är min eviga favoritsmak när det handlar om godis, så gillar jag inte alla. Den skall vara salt, med litet sötma i bakgrunden. Litet pepprig kan den vara, men inte för mycket.

Hmm... Måste vi tillbaka till IKEA nu (fast chokladen köptes förstås på Candy World vägg-i-vägg med det stora varuhuset. Candy World är i sanning ett paradis för oss som gillar godis!)? ;O)

1 kommentar:

en annan sa...

Ha ha :-D S ratade ikväll en Lakritspuck (glass) - "Den är ju SALT!" Jag ville bestämt hävda att glassen fortfarande smakar söt vanilj, det är bara ytterhöljet som är lakrits. Nåväl, fler lakritspuckar till mig då...