torsdag 23 oktober 2008

Norge gör bra saker!

Hur kommer det sig att NRK och Meteorologisk Institutt tillsammans kan ha en vädersajt som visar vädret i Luleå mycket mera akkurat än SMHI:s hemsida?
På Rubens födelsedag (och S's!) var det ett hiskeligt väder med styv kuling, regn och 1,25 m över normalvattenståndet. SMHI (på tv; kollade aldrig ens deras webb. Har slutat kolla deras webb för länge sedan, då den var fullständigt irrelevant i alla fall för Luleå) utlovade kuling längs hela ostkusten även kommande dag, medan yr.no lovade milda vindar omkring 5-6 m/s.

Svärföräldrarna oroade sig något (i alla fall svärmor ;O)) för att de ej skulle kunna ta sig hem dagen efter, utan - hujedamej - skulle vara tvungna att stanna en natt till i stan. ;O) Jag var nyfiken på att se hur den norska sajten skulle stå sig och nog gjorde den det. Det fläktade fina, lagoma vindar hela den dagen, solen sken och svärföräldrarna puttrade hemåt på eftermiddagen.
Här var det välgörande vackert väder i påskas!

Jag har lagt upp Luleå, New York (borough of Manhattan), Townsville, Sydney, Krabi och Stockholm som "mina städer" på startsidan, så att jag lätt kan kasta ett öga och fantisera litet om väder... :O)

Så har jag just upptäckt och hastigt förälskat mig i ett för mig nytt smyckesmärke - bjørg. Och, japp - det är norskt! En strålande vacker norska med friska, vita tänder, har döpt sin design efter sig själv och jag gillar citaten. :O) Kommer ni ihåg i vilken film ni hörde: "-You had me at hello"? ;O)

Och så är det ju förstås min systersons pappa - han är norsk! :O)

Inga kommentarer: