fredag 20 februari 2009

Myggfritt.

Vi brukar säga så, här uppe, när det är riktigt kallt.

Nu är det blygsamma åtta minusgrader, men vi har i närmare tre veckors tid tampats med temperaturer som envist hängt mellan säg femton och tjugoåtta minus. Strax före kylan kom ju all den där snön en helg, så det har verkligen känts som riktig vinter ett tag nu. Massor med fluffig, vit snö, knarr under skorna och krispigt nypande kyla.
G testar isarna för några veckor sedan.

Det var bra att det blev mildare idag, för G har varit på en försvarlig skoterrajd med Hertsöpappan och tre Tokholmare (åtminstone bor de där - tror jag ;O)). Jag hoppas att G har kommit tillbaka till ön, dit jag alldeles strax också skall åka.

Jag tar mig det här lilla ögonblicket att skriva, eftersom jag tycker det är så kul!

Barnen är rätt så återställda nu. Jag dras med ett milt men envist illamående när det börjar vara dags att äta, så jag förstår hur Norah känt sig i veckan.

Nu åker jag!

1 kommentar:

en annan sa...

Ha ha :-D Du förstår nu hur jag kännt det sen i november ungefär!

Igår på konferensen klarade jag inte av att gå in i rummet där den varma buffén hade dukats upp... asså. Vilken besvikelse! Jag fick mula i mig mängder med vindruvor och några kex istället. Nedrans bula att missunna mig lyxig buffémiddag!