tisdag 17 februari 2009

Righteous Kill.

När jag stått och sökt bild till det här inlägget, har jag stött på ett par recensioner av filmen, som båda menade att filmen var dålig. Den får i nuläget 6,2/10 på IMDb och jag personligen tycker att den är värd det och kanske litet till.

Robert De Niro och Al Pacino i samma film bör vara bra. De utreder en möjlig seriemördare, som man så småningom misstänker kan vara en polis.

Jag tycker att upplägget är smart och jag erkänner att jag blev lurad. G och jag fick ett ofrivilligt avbrott i tittandet (det blev dags att gå och sova... ;O)) och innan vi satte oss att se slutet, funderade jag hur det skulle gå. Spåret var utlagt och jag kunde bara se traditionella varianter på slut för mitt inre öga.

Men jag fick som sagt bli överraskad då filmen tog en annan riktning än den utpekade. Jag som alltid gillat amerikanska polisserier kan inte annat än gilla detta också.

Inga kommentarer: