onsdag 14 oktober 2009

Tänder.

Får man hata att borsta barnens tänder? ;O)

Morgon och kväll borstar jag sextioåtta tänder. Mina egna går förstås på rutin. Men barnens. Ibland tänker jag att nu, nu skulle man mäta mitt blodtryck, medan jag borstar något av barnens tänder... :O)

Köttätare som garanterat aldrig borstade tänderna. :O) Sågs av oss på American Museum of Natural History i New York för snart ett år sedan.

Norah går i ärlighetens namn jättebra att borsta tänderna på. Det enda hon gör, är att hon ibland vill prata samtidigt som jag borstar. Och då blir det ju svårt att borsta och jag måste bestämma mig för om jag orkar lyssna lugnt eller om jag skall be henne vara tyst så att jag får borsta färdigt.

Det enda Ruben gör, är också att prata. Men han vill prata hela tiden. Han har så mycket att berätta. Det är egentligen jätterart, men just i tandborstningssituationen så retar det gallfeber på mig. Vi har också alltid kroniskt bråttom när vi borstar tänderna - på morgonen skall vi iväg, på kvällen i säng. Mycket sällan i tid kan jag säga.

Ruben grejar med en del annat också. Han vill ju fortfarande inte alltid borsta tänderna. Diskussion. Ibland vill han stå på pallen. Ibland vill han sitta i knät. Ibland vill han ha munspegeln medan vi borstar. Förhandling.

Låt mig bara säga - jag borstar i bästa fall mina egna tänder de dagar G är hemma... XO) :O)

Inga kommentarer: