onsdag 28 april 2010

Hårpoesi.

Var till Mió idag och fick färg och klippning inför sommaren. Mitt hår är så väldigt råttgrått i sin naturliga framtoning nu, att jag inte tycker det funkar bra med varma, kopparröda nyanser i. Det skär sig liksom, när den obevekliga utväxten ger sig tillkänna.

Jag hade bett om kallare nyanser och fick förstås det. Nu berättade han om ett "silverschampo" som skulle hjälpa mitt färgade hår att hålla sig mer åt det kalla hållet i sommar och här, här kommer poesin - "...när solen bleker guld i håret." Va? Inte illa på en onsdag eftermiddag hos frissan. :O)

En annan gång jämförde han min alldeles nya hårfärg, skapad av honom själv, med färgerna på "en afrikansk savann" medan han svepte håret yvigt kors och tvärs kring huvudet på mig. :O) Men så kallar han sig också för en färgvirtuos. :O)
Salongen har alltid någon student där, varför man som kund ofta får höra en massa hår- och frisyrtekniska detaljer, vilket jag tycker är himla intressant! Alltid kul att höra litet mer om någon annans yrke. :O)

Inga kommentarer: