onsdag 28 april 2010

Nya arbetsskor.

Mina sandaler som jag har på jobbet håller alldeles på att ge upp. De är inte jättegamla, men några år har jag trampat i dem och nu är kardborren så gott som slut och korksulan har spruckit. Jag har funderat ett tag och det gör ju inte att några skor uppenbarar sig, utan jag måste ju ut på stan och kolla... XO)
Förr i världen hade detta förstås varit en njutning. Men nu, nu är det mer av ett uppdrag som motvilligt skall utföras. Jag är alltid för trött, för disträ, har för ont om tid, har träffat G alldeles för litet, har för mycket som "borde" göras. :O[
I förra veckan blev jag varse att Crocs har kommit ut med en sneaker-like toffel! Plötsligt insåg jag, eller kanske kom jag ihåg, att jag skulle kunna tänka mig att gå i "foppisar" på jobbet. Jag har just tagit fram mina ordinarie här hemma, som jag går i hela sommarhalvåret. Jag tycker de är jättesköna och de är definitivt billigare än varenda sandal jag tittat på annars.

Rubens favorit. Han ratade till min stora förvåning med bestämdhet ett par röda McQueen-foppisar!

Så kanske. Och eftersom jag vet min storlek och inte har en Umeåresa inplanerad, så får det nog bli litet webshopping här framöver!
Norahs favorit, om jag minns rätt. Det var så många hon ville ha! :O)
Den här gillar mamman, till barnen! ;O)

3 kommentarer:

en annan sa...

Jag blev ju med crocs utan att jag någonsin tänkt mig det och har motvilligt insett att de faktiskt är vansinnigt lätta och praktiska... 8-) De har redan använts flitigt i in-och-utspringet som råder här under varma dagar. Enda nackdelen jag sett är väl att de attraherar en otrolig mängd utedamm som de gärna avsätter på golvet inomhus sedan, något jag inte noterat med andra motsvarande fotbeklädnader. Men å andra sidan är det få andra skor som är så lätta och sköna kring huset. Inga långfärdsskor, men himmel så fiffiga här hemma! :-)

en annan sa...

Och jag gillar också de där som mamman gillade. Även om sneakersmodellen var rätt tuff också. :-)

"bästisen" sa...

I like!