tisdag 6 april 2010

Fyra och en halv timme.

Så mycket tid hade jag att sova i natt (jag vet, jag vet, jag VEEEEEET att jag måste lägga mig tidigare).

På den stunden gick jag tillbaka med Ruben till hans säng tre gånger och med Norah en gång (hon kom och sade att hon kissat i sin säng, så medan hon kissade på toa klättrade jag upp till hennes säng under taket, men tack-och-lov hade tösen bara drömt, för det var helt torrt i hennes säng).
Bosse Rappnes svävande/flytande/leviterande/hängande bädd - den skulle jag kunna sova länge och drömlöst på... :O) Avbildad på mässan "Rum & Trädgård" som syrran och jag besökte för några helger sedan.

Idag har jag känt mig liksom domnad och hjärnan har helt klart inte fungerat som den skall. Men fatta att det i mitt huvud liksom har landat på att det knappt är någon idé att gå och sova - jag får ju ändå inte soooooooooova??? :O(
En apa och en zebra - som ser på barn-tv?! ;O) Masker och färger tillhandahållna av mormor! :O*

Och tro inte att inte G går upp när han är hemma (som han var i natt). Men särskilt Ruben kan vara hur traumatisk som helst och protestera mot att det inte är jag som kommer. Och det är nästan ännu jobbigare än att kliva upp och lösa allt utan trauma. Och eftersom jag sover så litet nu, orkar jag inte med att vara "ståndaktig" på natten och hålla på några regler. Nästan. Just nu.

3 kommentarer:

"bästisen" sa...

...been there, done that...

Morskan sa...

Jag vet, jag vet... Och särskilt inatt va? ;O) Ovanligt att du är uppe så sent! :O)

en annan sa...

Usch syster. Vi åldras onödigt fort på det här viset! Och man missar så miserabelt mycket av dagarna också! *kramar*