tisdag 4 maj 2010

Den ultimativa baddräkten?

Var några minuter på stan i förra veckan. Tittade förstrött efter "springskor" till Ruben. Vi har sådan tur att båda barnen kan ha springskorna från i somras, men Rubens verkar nog litet väl precisa, samt att tån på ena skon håller på att ge upp (skons ovansida släpas ju en del i marken, då han sparkar sig fram/åker på Bobby Car). Var förstås tvungen att "browsa" hela butiken och stötte så på den här baddräkten.
Sedan jag akut buköppnades efter den misslyckade galloperationen i januari 2005, har jag ett präktigt ärr, snett över mer än halva buken, från hö höftkam till meddellinjen en bit nedanför bröstbenet. Förutom detta ärr, har jag fyra små ärr efter hålen som gjordes vid själva galloperationen timmarna innan. Och så har jag ett inte alls osynligt ärr efter basaliomet som jag hade några år dessförinnan.

Jag har aldrig varit nöjd med min mage, inte heller innan ärren. Men efter ärren har jag inte haft bikini. Den här baddräkten täcker ju magen, men ser ut som en bikini baktill. Det är ingen unik modell, men jag har aldrig sett den i tillgängligt pris och aldrig "live" så att säga.

Om jag hade vägt fem kilo mindre, hade jag nog slagit till. Hmmm...

Och ja, jag vab:bar idag. Norah nedkom med oväntad och isolerad feber igår vid lunch, så det var bara att packa ihop och gå hem från jobbet. Hon är varm idag också, men nu är det dags att klä oss och gå ut och vårbruka litet i trädgården. Solen gassar och det är drygt nio grader varmt!

1 kommentar:

en annan sa...

Men åh! Jag måste också kolla på badkläder! :-) För första gången känns det som om det behövs också, eftersom de flesta jag äger är över tio år gamla och för ett mycket smalare jag... :-D