tisdag 4 maj 2010

Jäklar i min låda.

Apoteken har verkligen spottat upp sig.

För ett par veckor sedan var jag in på största apoteket i Luleå, Lejonet, som fortfarande tillhör Apoteket AB. De har bästa "botanisera-själv"-sortimentet, där man verkligen kan jämföra preparat och priser. De har också väldigt bra öppettider, öppet varje dag.

En personal närmade sig och frågade om jag behövde hjälp. De höll precis på att flytta omkring varukategorier i butiken, så jag uttryckte ett visst hjälpbehov. Kvinnan guidade mig runt i butiken och gav initierade förslag och tips. Hon sålde på mig en stor förpackning hudkräm med pump också, som jag visserligen sneglat på redan. Ett jobb väl utfört och jag gick därifrån som en nöjd och väl omhändertagen kund.
---> Den snabba orientering som detta inlägg krävde, har upplyst mig om att Apoteket AB är den största kedjan apotek i Sverige. Därefter kommer Apoteket Hjärtat och som nummer tre den, vars logga jag lånat till inlägget. Och deras är utan tvekan snyggast! :O)

Idag tog Norah och jag oss en promenad till vårt lokala apotek, numera Apoteket Hjärtat. Jaha minsann - här märktes ju en helt ny anda av hjälpsamhet också. Personalen här (alltså före detta Apoteket Örnen) är ökänd för sin dåliga service och uselt bemötande, både bland "civila" och bland kollegor, som hämtar medicin åt patienter. Kände dock inte igen ansiktet som betjänade mig, men hon tog också kontakt på eget initiativ och gav mig all tänkbar information.

Där ser man. ;O)

1 kommentar:

en annan sa...

Kors i taket! :-D Det är ju precis SÅ det skall fungera. Att det sen blir lite lite dyrare kanske man kan ta, faktiskt.