söndag 6 november 2011

Fira litet till.

 Ikväll kom Älvsbyvännerna och hälsade på för att fira Ruben i efterskott. Vi lagade mat - helstekt älgytterfilé med ugnsstekta rotsaker, efter förrätt med bland annat löjrom. Till efterrätt kanelbullar och finska pinnar samt en Opera.

Mitt på dagen var jag på Nya Hantverksmässan och konstaterade då jag gick därifrån att jag bara köpt ätbara saker. :) Vi är i rensarmode här hemma och jag kände bara att jag inget ville handla. Inget hantverk var nog "must have", även om en del lockade. Däremot pratade jag med en sockerbagare om en tårta till Norah och med en tapetserare om att klä om våra stolar samt båtdynor.
Ruben fick jätteroliga Geomag, vilket genast framkallade en del byggaktivitet. :)
Och javisst glödde de i mörkret, några av delarna! :)

Inga kommentarer: