onsdag 2 november 2011

Flytta till Stockholm.

Nä. Men ändå. Jag har aldrig känt mig intresserad på riktigt av det prospektet, trots att vi har våra syskon där, både G och jag.

Jag kan nog fortfarande inte riktigt tänka mig att vi skulle flytta vår familj dit, men den här utsikten att bygga sitt eget hus i anslutning till en westernridanläggning, där man kan få [betala för] all tänkbar service kring sin häst och sin ridning - den är attraktiv. :)

Jag fick tips om den här anläggningen av killarna på Star Stable. En av dem hade deltagit i en intensivkurs en helg och det är enligt dem ett jättebra ställe. Får suga på den karamellen och försöka boka privatlektion hos dem då jag är i Stockholm och så kanske försöka boka en resa någon gång så att jag kan vara med på en clinic hos dem.

Måste förstås också kolla vilka andra westernmöjligheter det finns då jag råkar befinna mig i huvudstaden, för här i Norrbotten är det numera helt gonatt på den fronten. :/

2 kommentarer:

Morskan sa...

Syrran - hur tar man sig dit?

en annan sa...

MEH. Hittar du inte ett westernstall lite närmare? :-D Det är cirka 7 mil härifrån, genom stan och söder om Södertälje. Kan egentligen inte bli längre bort från oss och fortfarande räknas som att vara "i Stockholm". :-)
http://www.longvalley.se/?page=22

Surfa mera! Hitta något närmare! :-)

Jag var ju på Countryfestival i Lida, misstänker att detta ställe ligger i närheten. :-)

Men du - jag tycker ni flyttar hit:
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-brunnby-vik-upplands-vasby-kommun-rogrand-11-2864135

Och medan våra barn växer upp tillsammans blir vi fodervärdar åt en westernhäst här: http://www.ryttarutbildning.se/index.php
(en kvart härifrån)