fredag 4 november 2011

Promenad.

I måndags tog jag barnen på promenad in till stan. Jag har funderat på det rätt länge, känt mig intresserad av att få veta hur de fixar en tre kilometers promenad.

Det var såklart inga som helst problem, även om Ruben redan på Storstigen klagade över att jag med berått mod försökte göra honom utmattad. :D :D Ruben frågade sedan rätt många gånger efter vägen hur länge det var kvar så jag beslutade mig för att distrahera.

Vi gjorde promenaden spännande och jag berättade att vi skulle gå under bilvägen och över både vatten och järnväg (där tände Ruben till). Vi sjöng ABC-sången flera gånger och vi räknade till hundra.

Vi hade jättefint väder och därför kunde jag bara inte lämna kameran hemma. :)

Väl i stan strålade vi ihop med Barndomskamraten och Tuva och åt sen lunch på Mat&Prat. Barnen lekte sedan medan Barndomskamraten och jag fick oss en liten pratstund. Tid är tyvärr nästan alltid en bristvara, så till slut var vi tvungna att bryta upp.

Vi fortsatte att hänga och gick först till nyöppnade (-flyttade) Akademibokhandeln i Shopping. Det var en bra eftermiddag och jag hade en stund i närvaro med barnen, medan Barndomskamraten gick för sig själv. Vi larvade omkring litet i Shopping på väg mot Stadium där mössa stod på agendan.

Därefter drog vi i samlad tropp till Smedjan och Lindex, där jag skulle kolla in vinterns fingervantar. Det blev inga fingervantar, men väl armband till alla tre barnen. :) Barndomskamraten var jättehygglig och skjutsade oss hem, vilket gjorde Ruben rätt besviken då han bespetsat sig på att dels få hyra film och dels åka buss hem. :)

När vi klev innanför dörren hemma, utbrast Norah lyckligt att det var den bästa dagen hon varit med om! :) Lilla hjärtat! Jag håller med henne, det blev en allt igenom lyckad eftermiddag och måste för egen del erkänna att jag börjar se framför mig att jag i framtiden kommer att få roligare kamrater med mig på stan än min älskade make. ;)

Inga kommentarer: