söndag 22 april 2012

Drömmar.

Vi besökte norra Sveriges största båt- och husbilsmässa på Granec idag.
G bekymrade sig litet över vårt (ähum... mitt då) stora intresse för husbilar. Här i alla fall en av alla båtar som barnen var in och provlåg- och satt i. :)

Humöret råkade vara på topp för hela familjen och vi hade knappt två härliga och svettiga timmar där.
Sittytorna och förarmiljön i den största av husbilarna de hade inne. Den är 9,20 meter lång och fick mig att gå igång. Kök, kyl, frys, dusch, toa, sovrum och en jättekool säng till barnen ovanför förarstolarna.

Svettiga blev vi av allt stigande och klättrande i och ur husbilar och båtar. :) Alltså - jag vill ut och känna friheten med familjen i en husbil!! Mil på mil av asfalt rullar upp sig framför en och oändliga möjligheter till upplevelser kantar ens väg. :)
Köket och en glimt av toan.

Barnen hade jättekul och fick som bonus en kaka och litet saft. På hemvägen klarade vi av två snabba postärenden och lämpade av ett rejält lass återvinning. Hemma har vi fått eftermiddagsfika och nu vidtar en del hemarbete och de vanliga kvällsbestyren innan ny arbetsvecka imorgon.





The master bedroom och till vänster duschkabinen. Jag skulle kunna ha en jättehärlig semester i en sådan här bil. :)

4 kommentarer:

Mamma sa...

Hallå ! Vet ni inte att det är bättre att hyra husbil än att äga men jag förstår känslan....

Morskan sa...

Ja! Klart det är bättre att hyra. Man skall nog åka jättemycket för att motivera ett inköp.
Fast vi har snabbkollat på begagnade på Blocket och det blir förstås otroligt mycket billigare att i sådana fall köpa begagnat.
Men som sagt - det är jättekul att titta. :)

Birger sa...

Vill ju inte vara bakåt, men jag tänker på att efter alla dessa asfaltmil som har rullat iväg under bilen, så återstår parkering och matlagning, umgänge på trånga ytor med trötta medmänniskor....
säger som jag sade till Ingemar under våra oändliga diskussioner i ämnet, hyr en husbil eller boka hotell

Birger sa...

Fast nog ser ju barnen ut att vara helnöjda och glada....:)