måndag 9 april 2012

Nära döden.

Befann mig nära döden ikväll när Norahs lilla ridgrupp hade "följa Johan" som övning och väldigt många av tjejerna valde att trava rätt mycket. Jag trodde jag skulle dö på riktigt. Sanslöst... :] Får ju förstås se det som mycket nyttig träning.

Var på oförklarligt dåligt humör (nähä - det ÄR den tiden i månaden...) när jag kom hem och lackade ur när en trött stackars Norah trilskades vid kvällsmaten.

G föreslog att jag skulle gå från bordet och göra något annat, så skulle han ta hand om barnen och kvällsmaten. Otroligt nog lydde jag hans råd och satte mig i soffan bredvid mitt b e r g av oviken tvätt för att leta något att se medan jag vek. Jag slog på Simon & Thomas och tänkte njuta av litet snygg inredning.

Kort därefter grät Norah av trötthet och jag orkar bara inte med det, inte sådana här kvällar. Så jag gick in i köket och satte mig med henne. G gick och borstade Ruben som var klar. Norah och jag myste i tysthet en stund och sedan kom hon igång och åt och humöret lättade.

Under tiden blev G klar med Ruben och gick och satte sig och såg inredningsprogrammet. Så kan det gå. *sucka*

Nåväl, G fick inte sitta länge. Barnen sover sedan någon timme, jag skippade ridningen (teori) och skall nu släpa min trötta kropp in i duschen. Sedan skall jag baske mig muntra upp mig med en redig actionrulle och en Ben & Jerry's. Till sällskap räknar jag med G och en brasa. :)


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

en annan sa...

Jäkla braslyx! *muttrar* (och huttrar i soffan med fläkt och filt)

Birger sa...

Nästa gång det travas, får du väl göra som i filmen "Livvakterna" där dom som skyddar presidenten småspringer bredvid bilen. På den finns ju handtag att hålla i, på hästen finns det ju stigbyglar och tömmar att hålla i, alt. bogseras med....:)