onsdag 15 maj 2013

Oväntad väntan.

Satte igång en tvättmaskin ikväll, som skulle bli klar strax efter elva. Döm om min förvåning nyss när den fortfarande gick för fullt! Maskinen sparar ju tiden från senaste körningen och presenterar det som en prognos för hur lång nästa tvätt skall bli. Men så anpassar den tiden (och vattenåtgången) efter mängden tvätt och hur smutsig den är. Uppenbarligen körde jag senast en liten fjantig laddning tvätt som gick mycket snabbare än den här brontosaurtvätten med enbart tunga badlakan och så några sockar och kallingar.

Nåja, maskinen är strax klar och då åker tvätten in i tumlaren. Medan jag väntar, passar jag på att fortsätta på föregående inlägg.
När Norah och jag kom hem från kören, låg en alldeles uträtad kick där. Tydligen krävdes en del bändande och slagande av G, men inte värst ändå. Lycka! Känns ju jättebra - vi slipper köpa en ny och Rubbe kan köra sin kick igen.
I helgen hamnade Norahs cykelkorg inne i farstun av någon anledning. Den har flyttats omkring litet och så hängde G upp den på skohyllan för att den inte skulle vara i vägen för  robotdammsugaren. Fort har den tagits i bruk. Ruben har prydligt tryckt ned sin fleece där i. :D Igår ställde han sina stövlar i korgen. Knasbollen!
Precis nu blev tvättmaskinen klar! Natta!

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är ju himla fint med händiga fäder, och så blir det ju minnen förknippade med kicken