söndag 3 augusti 2014

Svetten lackar.

Det är varmt, underbart varmt. Ännu känns det som sommar.

Men det är jättevarmt att kroppsarbeta då.
G skrapar. Och skrapar. Trärent närapå, på en del ställen. Men attans så fint det skall bli, med ett nymålat garage sedan.
Den skarpögde anar ovalen av grässvål som jag lyft litet från sitt underlag. Svetten rinner på alla upptänkliga ställen.
G har staplat om veden för att komma åt väggen som skall målas.
Den här dagen krävde glass och för en sådan nub som jag - litteratur.
Den här hörnan mellan hus och farstu, är hopplöst torr. Typ öken. Det är markisolerat under farstun och isoleringen sticker ut säkert en halvmeter utanför själva farstun. Vet inte riktigt om det också innebär att det blir väldränerat där, eller så är det för litet matjord. Det råder hursomhelst djup skugga där till långt farm på eftermiddagen och jag ser framför mig ett trevligt gäng stenar som skall få ligga där och pryda sin plats. Gräs ger jag definitivt upp på.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jodå, sommaren är kvar, hoppas den står sig veckan som kommer

teapot sa...

Klokt att lägga fina stenar där, passar liksom bra in i hörnan också! :-)