lördag 16 augusti 2014

Tunnel nummer tre.

Igår försökte jag raska mig litet och få i barnen lunch då jag kom hem. Vi hade tingat bilen, så G hade fått lov att cykla till jobbet på morgonen. Det som hägrade för mig var ett besök på handelsträdgården i Rutvik. Jag tänkte mig ett eftermiddagsfika där också.

 Så hade jag råkat se att det var invigning av ännu en dekorerad gångtunnel. Några ungdomar har haft som sommarjobb att pynta en gångtunnel på Tuna. Tema den här gången var superhjältar. Jag beslöt mig för att ta barnen och mig dit.

Men så var det ju en till invigning - Team Sportia vevade igång en helt ny avdelning med jakt- och fiskeprylar. Ja, vi var ju tvungna att besöka den invigningen med.

Så först åkte barnen och jag och hade kul i gångtunneln. Vi såg tyvärr invigningsfikat stega iväg då vi anlände, men fick istället vara ensamma i tunneln och kunde därmed spexa så mycket vi ville! Därifrån åkte vi till G och så drog vi till Team Sportia. Där investerade G i riktiga jaktkläder. Det var honom väl unt efter att ha rumlat runt i skogarna i gamla militärkläder i alla tider - kläder som blir fuktiga och tunga. Nu har han snajsiga, jättemjuka Goretex-kläder som är dekorerade med grönska och höstlöv. Skitsnygga!

Så raka spåret till trädgården, där jag fyndade en pion för halva priset samt två fina funkior. Vi fick oss jättegott fika på Café Bygård därefter och som grädde på moset hann jag in på Blomsterlandet där jag köpte fem perenner till, vilka jag inte minns namnen på just nu. Nu gäller det bara att få hem jord till nya rabatten och så gräva ned blomstren, så de får börja komma sig till rätta innan kyla och vinter kommer.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det var väldigt sån komprimerad eftermiddag, effektiv! kram

Unknown sa...

Roligt att se hur dom spexade barnen :)