söndag 15 mars 2015

Fel.

Jag har ju skrutit på sistone på de exakta väderprognoserna. Ibland önskar man ju att de visar fel. Och ibland visar de fel, precis som sista dagen i Levi då det skulle klarna upp först sent på eftermiddagen, men var klart redan från morgonen och vi fick en sista, jättefin dag i backen.
Igår visade prognosen att det skulle vara dimmigt hela dagen på Hindersön (ja, på Skurholmen också). Prognosen visar det fortfarande. Ute gassar dock solen och jag skall bege mig på dagens promenad. :-)
Jag styr mot byn idag igen, då G igår volonterade att hjälpa till att riva ut köket i uthyrningsbostaden i hembygdsgården på ön. Han har redan åkt, så jag ansluter och får lift hem. Eller inte, jösses, boken som jag lyssnar på är så bra att jag längtar till varje promenad.

1 kommentar:

Unknown sa...

Man kan inte alltid lita på prognoser, dom är ju bara prognoser, trots allt. Säkrast är en koll genom fönstret
Kram